Reefa
Israel is an 18-year-old artist from Colombia who is desperate to make his mark on the Miami street art scene before he heads to New York on a scholarship. But his sense of urgency propels him towards a tragedy that will rock his family and the community.
Israel "Reefa" Hernandez is an 18-year-old Colombian immigrant and award-winning artist with a bright future. He is spending his last summer in Miami with friends, family and his new girl Frankie before hopefully moving to New York on an art scholarship. That summer, anxieties emerge twofold: Israel and his family nervously await their Green Cards while he desperately seeks recognition for his art. On August 6, 2013, as Israel spray paints one last wall, a fatal encounter leaves his family devastated, the Miami community outraged, and the country reeling from another case of police brutality.