Another Earth
On the eve of the discovery of a duplicate Earth, tragedy strikes, and the lives of a bright young astrophysicist and a brilliant composer become irrevocably intertwined.
In Another Earth, Rhoda Williams (Brit Marling), a bright young woman accepted into MIT's astrophysics program, aspires to explore the cosmos. A brilliant composer, John Burroughs (William Mapother), has just reached the pinnacle of his profession and is about to have a second child. On the eve of the discovery of a duplicate earth, tragedy strikes and the lives of these strangers become irrevocably intertwined.