Nilgiris - A Shared Wilderness
Journey into the “blue mountains” of the Nilgiris, India’s first UNESCO Biosphere Reserve. Over centuries, human influence has woven itself into the pattern of this intricately designed force of nature. This is a land of sacred peaks and secret creatures, where humans and wildlife share the same wilderness.
For over two and a half billion years, the forces of nature have intricately shaped the Nilgiri Mountains into the magical place it is today, helping to make it India’s first UNESCO Biosphere Reserve. Embark on a journey to discover these “blue mountains,” a land that has challenged conventional notions of wilderness and showcased nature’s remarkable ability to adapt and thrive amidst human presence. Here lives a story of hope, fragility and interconnected futures, where humans and wildlife live within the blurred boundaries of a shared wilderness.