Scamanda
Amanda Riley is a wife, a mother, a blogger and a Christian whose tragic cancer tale captivates thousands. But she has a secret she's dying to keep and after an anonymous tip to an investigative reporter, Amanda’s own words may prove to be her downfall.
In 2012, a young San Jose mother starts a blog, documenting her journey after getting what she says is a devastating cancer diagnosis. A handsome and supportive husband by her side, Amanda Riley is beautiful, bubbly and charismatic, as well as a mother to a baby and a step- “bonus daughter” from her husband’s first marriage. Amanda's blog quickly takes off as she details treatment after treatment and writes about not living to see her 30th birthday. She becomes a beacon of hope, bravery, and perseverance. Her faith in God and her compelling testimony makes her a celebrity in her community and at the mega-church she regularly attends. Amanda has a gift of immediately connecting with people, and they want to help—donating money, airline points, gift cards, and food deliveries. Her blog tells amazing stories of generosity, grace, and love, rallying friends, family, and strangers to help. But someone thinks Amanda Riley is lying. This four-episode limited series uncovers the many layers of this incredible saga, revealing never before told details, told by the people who lived it.