Thirteen
Thirteen presents raw and revealing insight into urban adolescence in 2003: a provocative portrait of what teens today are thinking, doing, feeling, and going through.
At the edge of adolescence, tracy is a straight-A student, if not a little naive. When she befriends evie, the most popular and beautiful girl in school, evie leads tracy down a path of sex, drugs and self-Mutilation. As tracy transforms to reach for a new life, her world becomes a boiling, emotional cauldron fueled by new tensions between her and her mother, teachers, and old friends.