Bella’s fate is sealed by the traumatic birth of her daughter, Renesmee. In order to save Bella's life, Edward transformed her into a vampire. As Bella enjoys her transformation and is admired by the Cullens and her husband, Jacob and Renesmee’s destinies become increasingly intertwined.
Bella’s fate is sealed by the traumatic birth of her daughter, Renesmee. In order to save Bella's life, Edward transformed her into a vampire. As Bella enjoys her transformation and is admired by the Cullens and her husband, Jacob and Renesmee’s destinies become increasingly intertwined. But a terrible threat soon emerges: the leaders of the Volturi clan decide that the child must die. When the Cullens learn of this, they gather their allies around them. In a fateful battle, the future of the Cullens, their friends, and the werewolves will be decided. Will they, united in their strength, be able to defeat the Volturi?