Sisi
Sisi is Europe's first superstar, the "Lady Diana" of the 19th century. She thrilled the whole of Europe and an audience of millions. Initially, she falls in love with Franz Joseph I, Emperor of Austria. In the end, the Bavarian girl becomes a self-confident empress. She can now make difficult decisions, deal with loss and live up to her role as empress: Sisi has now become a modern woman.
Sisi is Europe's first superstar, the "Lady Diana" of the 19th century. She enthralled all of Europe and an audience of millions with: her status as Empress, her legendary beauty, an uncompromising love of her freedom and the promise to lend a worthy, softer image to the Habsburg monarchy. At the beginning, Duchess Elisabeth in Bavaria, known as Sisi, is a carefree teenager who falls head over heels in love with a man who is powerful, attractive and desirable. He has, however, also an unacknowledged dark and dangerous side - Franz Joseph I, Emperor of Austria. Sisi has to decide – and she accepts the challenge. At the end of her journey, the Bavarian girl has turned into a confident Empress, who has become an adult. She is able to make tough decisions, handle loss, and, finally, on her own live up to her role as Empress. In short: Sisi has become a modern and exceptional woman.
After a riding accident, Sisi learns of Max's death and challenges Georg to a horse race.
Sisi trains with Avalon, grows closer to Georg, and Henriette breaks off her engagement to Louis.
Sisi works to prove Linda's innocence, while Ludovika persuades Georg to cancel the race.
Sisi convinces Georg to go ahead with the race, while Ludovika turns to Archduchess Sophie for help.