TITANIC - BLOOD AND STEEL
It is without question the world’s most famous ship. Everybody around the world knows her name and the tale of her tragic voyage. They called her unsinkable. They were wrong. But who was to blame: the captain and his crew, the forces of nature… or those who built the ship? It was the most ambitious project of its age. Did commercial concerns override safety? Were corners cut to save money? Titanic – Blood and Steel focuses on an aspect of this epic story that has never been explored before on screen - the story of the birth of the ship; the planning and the construction of the doomed luxury liner. It is also a passionate love story set against the backdrop of this turbulent age, incorporating love, loss, triumph and disaster.
Scientist Mark Muir convinces tycoon J.P. Morgan to let him work on the Titanic.
While Mark's work brings him closer to Sofia, her father encourages Andrea to fight for her love.
As violence rises amongst the discontented workers, Pirrie begins negotiating with union leaders.
Henry Carlton learns of Mark's true identity and love affair with daughter Kitty.
Mark's situation seems to improve when Morgan arrives in town to see the progress of the Titanic.
Mark abandons London and stays where his heart is - with the ship, learning that the steel is weak.
Mark learns his daughter's name, only to follow a trail of hope and disappointment.
A little girl named Sarah boards the ill-fated beauty with her mother in search of a better life.