Dear White People
The film follows four characters at a fictional Ivy League university who represent aspects of the millennial African American experience.
The film follows four characters at a fictional Ivy League university who represent aspects of the millennial African American experience as they fight to save – and fight about whether or not to save – the only all-black campus dormitory on campus from a newly-imposed housing randomization policy. But the real stakes in the film reside in how the characters struggle in different ways with what it means to “act black” and to whom it might appear that they are “acting white”. Within this paradigm universally humorous observations about the human condition arise.