Unlikely Friends
The lives of 22-year-old Miguel and aged rocker Jimmy are inextricably linked after a fateful encounter at a hotel. Jimmy is playing Russian roulette when he fires off a stray bullet that severs the belt that a suicidal Miguel has around his neck, miraculously saving his life. Together, they decide to set out on a journey to find a reclusive monk who they believe can heal their damaged souls.
In this Argentine comedy, 22-year-old Miguel is suicidal after being left by his fiancée on their wedding night. In the presidential suite of a hotel, Miguel contemplates ending it all. In the room next door is Jimmy, an eccentric and emotionally unstable fifty-something rocker who’s seen better days, playing Russian roulette. As Miguel tries to hang himself in the shower, a stray bullet comes through the wall and cuts the belt that Miguel has around his neck, miraculously saving his life. The hole in the wall allows Miguel to see Jimmy bleeding, and without thinking twice he rushes to save him. From that moment on these two broken souls are united, with Jimmy seeing Miguel as his guardian angel, and together they embark on a hilarious journey to seek out the spiritual guidance of a mountain-residing monk who they believe has the abilities to heal them and set their lives on a new course.