In politically explosive times, the fun-loving Elisabeth and the military-trained Franz Joseph meet. Against the will of his strict mother, Archduchess Sophie, Franz makes his decision to take Sisi as his wife.
In politically explosive times, the fun-loving Elisabeth and the military-trained Franz Joseph meet. Against the will of his strict mother, Archduchess Sophie, Franz makes his decision to take Sisi as his wife. During the upbringing of the children, a scandal ensues, as Sisi refuses to place them in the care of others in accordance with Habsburg tradition. Psychologically and physically, Sisi reaches the limits of her strength. At the same time, the empire faces enormous challenges. It is only thanks to her great popularity with the people, her liberal influence on Franz Joseph and her advocacy of the Hungarian cause that the country does not fall apart.