Hooten & the Lady
The American adventurer Hooten and the British Museum curator, Lady Alex Spencer-Parker, explore the world of myths and legends. Follow this duo on a trip to the four corners of the globe in search of treasures and works of art.
Hooten & The Lady is a joyful, rip-roaring, nail-biting, rope-swinging, treasure-filled, bastard of an adventure show with Hooten, a grizzled, cynical, laugh-out- loud funny all-action hero, and Lady Alex Spencer-Parker, the bright, glorious, clever, utterly enthusiastic and passionate representative of the British Museum. It’s exciting, irreverent and fun… It’s genuine adventure - in jungles and deserts and underground shrines and ancient temples. It’s escapism in its truest sense. The jeopardy isn’t whether you’ll come to understand that your parents’ relationship has damaged you emotionally, but whether you’ll get killed by the big bloke with a machete. It’s a show with chutzpah. And at its heart are two compelling characters. Two people who make each other better at what they do, but boy do they annoy each other in the process.
Alex is in Rome for work and with her mother when Hooten crashes the bonding party.
Hooten goes rogue in his desperation to find an ancient Egyptian archeological site.
When Ella is kidnapped by mercenaries, Alex and Hooten drop everything and race to her rescue.
Alex hears that Hooten is on an idyllic Caribbean island with half a treasure map.