Die Macht des Bösen
The resistance fighters Gabcik and Kubis meticulously plan “Operation Anthropoid,” the assassination of Reinhard Heydrich, the “man with the iron heart”. Heydrich, driven by his wife Lina, a fervent Nazi, is responsible for the murder of many thousands of Jews in his role as Deputy Reich Protector of Bohemia and Moravia.