Farm Rebellion
Benedikt Bösel was an investment banker, but then the financial crisis hit and with it the question of meaning. Today, he is a farmer, a visionary and leads a young team that is testing a radical new type of agriculture in the fight against climate change. Together with experts such as Auma Obama from Kenya, Jean-Martin Fortier from Canada and Ernst Götsch from Brazil, the change must succeed. Benedikt and his team are starting a tough year, fighting against drought and their own limits.
Benedikt Bösel and his young team are fighting for a radical new kind of agriculture.
The fourth bad harvest in a row is looming. There is a lot at stake: the jobs and the farm.
The Thanksgiving party, with star chef Heidi Bjerkan from Norway, becomes a tough test for Benedikt.
Paula wants to quit, Ackerpulco feels the burnout and Benedikt has to visit Ernst Götsch in Brazil.
Benedikt and his team are breaking new ground with urban farming in NYC and Rewilding in England.
José risks a new start in Chile, Paula meets Auma Obama and Benedikt looks back on the past year.