Life Bites
“Life Bites” is a sitcom for young teens that describes the everyday adventures of a brother and a sister and their own family, mum dad and younger sister.
“Life Bites” brings a comic touch to the difficulties common to the world of young teens: relationships with brothers and sisters, parents, friends, dating, school, sports, music, etc.—in short, everything that plays a part in the lives of young people in the 14-15 year-old age range.
Teo, Pigi, and Gym watch a horror movie./Scintilla is in a relationship with Fiammetta.
Dad is jealous of the attentions mom gives to her friend./Giulia and Teo compete for Panino's.
While playing soccer with Max Teo injures him./Dad has to renew the home insurance.
Dad decides to take a family picture./Carmen shares pictures of Giulia and Sissy on social networks.
The family buys a robot to do the cleaning./Pigi has a plan for Teo to seduce Alexandra.
Scintilla has to do the Middle School exam./Giulia convinces her mom to buy her a new pair of shoes.
Mom confiscates Teo's phone./Teo has to set the record in the pool, or he'll have to quit the sport.