The Fade
Four barbers in Ghana, Jamaica, the US, and the UK offer a window into their routines and dreams, the significance of the barbershop as a vital cultural institution in marginalized communities through the lens of brotherhood, enterprise, and a unique brand of masculinity.
Chronicling the lives of four barbers in Ghana, Jamaica, the US, and the UK, The Fade captures an emotive account of business and enterprise in the 21st century through a unique brand of masculinity and brotherhood, the cultural importance of barbering as an institution throughout marginalized communities, and the idiosyncratic nature and traditions of men in the hair business.