Phenomenon
A man is endowed with unusual powers of intelligence and perception when he is knocked to the ground by a mysterious blinding light. But what starts as a blessing rapidly turns sour as friends become fearful and the military seeks to determine the source of his sudden genius.
On the night of his 37th birthday, George Malley is knocked to the ground by a mysterious, blinding light and suddenly develops amazing mental abilities. With his newfound knowledge, George astounds everyone in town. But when his incredible powers cause even his oldest friends to turn away, and he draws attention from the military, George comes to realize that this wondrous experience has changed him and the lives of everyone around him forever.