When Frank Met Carlitos
According to an anecdote that has been going around the Internet for several years, in 1934 Gardel was performing on NBC in New York when he was introduced to a young admirer who was eager to meet him. As it turns out, he was none other than 19-year-old Frank Sinatra. Nobody is certain about whether that meeting happened or not but rumor has it that during the night, Gardel and Sinatra were locked in a dressing room together.
An anecdote that has been going around the Internet for several years tells of an alleged meeting between Carlos Gardel and Frank Sinatra. According to the story, in 1934 Gardel was performing on NBC in New York when he was introduced to a young admirer who was eager to meet the “great baritone from Buenos Aires”. As it turns out, he was none other than 19-year-old Frank Sinatra. Nobody is certain about what happened in that meeting (nor is anybody sure that it actually happened), but it served as a starting point for the development of a very attractive idea: the story of the night in which Gardel and Sinatra ended up locked in a dressing room together. The two began a friendship that, according to the rumors, would last forever.