Spector
One fateful night in Hollywood, a chance encounter between legendary music producer Phil Spector and a once-prolific actress, Lana Clarkson, would forever alter the legacy of the elusive musical icon. Will he be remembered for his genius or for being a cold-blooded killer?
In the early hours of February 3rd, 2003, a 911 call was placed to the Alhambra Police Department reporting the fatal shooting of a woman. The location, an eccentric French chateau-style mansion in the suburbs of Los Angeles known as The Pyrenees Castle, was the home of legendary music producer Phil Spector. The woman was Lana Clarkson, a charismatic and once-prolific movie actress who he had met just that night. How did the destinies of these two people become intertwined? And what actually happened on that fateful night? Through the lens of this notorious crime and the hysterical media circus which followed, this major four-part documentary series peels back the layers to tell the story of Lana Clarkson and the man who was convicted of her murder. In doing so, it attempts to re-examine the life of one of the most important, yet enigmatic, cultural figures of the 20th century – and a bygone era of Hollywood and the music industry – in a way that has never been done before.