Che!
Biography of Argentinian revolutionary Ernesto "Che" Guevara, who helped Fidel Castro in his struggle against the corrupt Batista regime, eventually resulting in the overthrow of that government and Castro's taking over of Cuba. The film covers Guevara's life from when he first landed in Cuba in 1956 to his death in an ambush by government troops in the mountains of Bolivia in 1967.