Laura
Based on the novel by Vera Caspary, this classic noir mystery about the murder of the title character has a detective falling in love with the portrait of the fallen femme fatal. He looks to a trio of suspects to solve the bloody crime: a newspaper critic, Laura's playboy fiance and Laura's socialite aunt.