UFO Factory
When the government threatens to strip them of their land, a group of desperate elders contact a forty-year-old man who proposes to attract tourists to save the town by making the world believe that a UFO has crashed into their village.
The few elderly people still living in the ruined mining town of Ogarrio del Cobre want to attract tourists to pay off their debt to the government, which is threatening to dispossess them of their lands. In desperation, they involve Dalí Montoro, a forty-year-old who uses lies as a shield to hide that his life is a failure, especially to his son Marvin, whom he wants to believe he is not a loser. Dalí's mission, supported by the villagers, is to fake a UFO has crashed in Ogarrio, as indicated by the prophecy of the millionaire cult of the Pleiadians of Ashtar whom they plan to attract, along with other curious people so they can bring money into the village.
Dalí receives a call to claim his inheritance, which is the perfect opportunity not to lose his son.
Dalí, eager to see the house he would inherit, discovers the Ogarrians' true intentions.
Dalí tries to convince the Honorable Council that his UFO plan is the salvation of Ogarrio.
Cassandra, Alfonso's niece, shows up in Ogarrio and causes everyone to rethink Dalí's plan.
Dalí and Cassandra execute the staging of the UFO crash with the help of the entire Council.
Ashtarius agrees to stay one more night in Ogarrio waiting for the being of light. Dalí has a plan.
Dalí and the Council must do the impossible to pay the debt on time and save Ogarrio.