Asuntos Internos
1979 - Clara Montesinos, out of the first batch of policewomen, arrives in Vallecas. As heroin ravages the neighborhood, she's determined to clean it up. As the new inspector quickly learns, it is difficult to become a police officer, even more so in the city of Vallecas.
1979 - Clara Montesinos, out of the first batch of policewomen, arrives in Vallecas. Determined to clean up her neighborhood ravaged by heroin, she runs into Ana, a wealthy mother whose daughter is heavily into drugs, and Berta, her housekeeper, who took over the reins of her life and her family’s to escape her situation. The three women, pushed by their courage, unite to confront a dangerous reality. As they go head-to-head against crime, they realize that their enemies lurk around every corner, facing decisions that go against their principles and putting their lives at risk.
After her hospitalization, Clara returns to Sudeste with the same energized spirit.
Romero persuades Clara to lie in her testimony. Urbieta and Rufo deal with their "problems."
Ana takes care of Gema after she overdoses. Meanwhile, Clara plans to expose Urbieta.
Clara learns the truth about Sudeste and leaves, but Gema's involvement drags her back in.