Synduality Noir
The year is 2242. Kanata wants to be a Drifter and meets Noir, who is a dud Magus with no memories. However, because Noir excels in battle against the Enders, Kanata partners with her and discovers exactly what it takes to be a Drifter.
When the deadly Blueschist poison rained down from the sky, mankind fled underground to escape the disaster known as the Tears of the New Moon. 100 years later, humanity reemerged onto the surface to begin a new era. Under the constant threat of Enders above ground, humans forged new settlements called Nests alongside AI humanoids called Magus. Fast forward to year 2242, Kanata dreams of becoming a Drifter. While out exploring some museum ruins with renowned Drifter, Tokio, he discovers a Magus named Noir who has lost all of her memories. Noir struggles with everyday tasks, but she excels in battle against the Enders. Kanata partners with Noir as he discovers exactly what it takes to be a Drifter.
Tokio takes Kanata to Desire Nest, the city of pleasure, to turn him into a real man.
Claudia and the Magus Flamme interrupt Kanata's training sortie with a unique request.
Kanata must strengthen his bond with his Magus partner, so he sets out for the maze, Fes, with Noir.
Kanata meets the singing Magus Ciel while seeking shelter in the gambling city of Baccarat Nest.
In an attempt to find out more about her, Kanata asks Maria do some maintenance work on Noir.
Kanata invites Ellie to Satellite Aqua. Thinking it is a date, Ellie finds the whole gang there.
On the way to Traders Nest, Kanata witnesses a lone Drifter walking in the rain.
Kanata investigates who is behind the destruction of the Nests surrounding Rock Town.
Drifters from nearby Nests rush to Rock Town's aid as they face off against the Silver Storm.
In the final leg of the battle against the Silver Storm, Noir undergoes a transformation.