Monica Z
Monica Z is a highly-acclaimed film biography about the legendary Swedish singer and actress Monica Zetterlund. The film charts her dramatic rise from working as a telephone operator in a rural Swedish village to reaching stardom in the club scenes of New York and Stockholm. The film depicts her breakthrough and flourishing career in the 1960s.
Monica Z is a highly-acclaimed film biography about the legendary Swedish singer and actress Monica Zetterlund. The film charts her dramatic rise from working as a telephone operator in a rural Swedish village to reaching stardom in the club scenes of New York and Stockholm. The film depicts her breakthrough and flourishing career in the 1960s. Monica was an exceptional artist with a unique presence who lived a life on stage, while a turbulent love life simultaneously unfolded beyond the limelight. The lead is played by singer, pianist, songwriter, and actress Edda Magnason in her feature film debut.