Raul Gardini
The extraordinary adventure of the “Moro di Venezia” in the 1992 America’s Cup, is the pinnacle of Raul Gardini's dazzling career, the event that made his name famous. With his exploits in the America's Cup, Gardini made millions of Italians dream and made them share that experience as a single great national emotion.