Sri Lanka: Island of Hope
During Kataragama's Full Moon Festival, elephants parade through crowds of pilgrims, fulfilling promises to the Hindu God of War. Veddas honor Valli Amma, a deity. Muslims visit the Khizar-Thakkiya Mosque, part of Sri Lanka's key multi-religious pilgrimage sites. The festival blends religious and metaphysical celebrations but faces challenges of cultural appropriation.