The French Minister
Alexandre Taillard de Worms, a flamboyant man admired by women, is France's Minister of Foreign Affairs. His silver mane and athletic body take him from the UN podium to Oubanga. There, he addresses the powerful and invokes the spirits to restore peace, calm tense nerves, and justify his aura as a future Nobel Peace Prize winner.
Alexandre Taillard de Worms is tall, magnificent, a man full of flair who appeals to women and is, incidentally, the Minister of Foreign Affairs of the country of Enlightenment: France. His silver mane rests on his slightly tanned athlete's body and is everywhere, from the United Nations podium in New York to the powder keg of Oubanga. There, he addresses the powerful and invokes the greatest minds to bring peace, calm trigger-happy nerves, and justify his aura as a future Nobel laureate for cosmic peace.
Alexandre Taillard de Worms is a powerful mind, waging war with the support of the holy trinity of diplomatic concepts: legitimacy, lucidity, and efficiency. He challenges American neoconservatives, corrupt Russians, and greedy Chinese. The world may not deserve the greatness of France's soul, but its art feels confined within the Hexagon. A young academic preparing his thesis, Arthur Vlaminck, is hired at the Ministry of Foreign Affairs. In short, he must write the minister's speeches! But he must first learn to navigate the sensitivity and entourage of the prince, find his place between the cabinet director and the advisors who orbit in a Quai d'Orsay where stress, ambition, and underhanded moves are not uncommon. As he glimpses the fate of the world, he is threatened by the inertia of technocrats.