Quand tu liras cette lettre
Thérèse dreams of becoming a nun but abandons her calling to care for her sister Denise. Denise loves Max, a brutal man plotting a crime. After he attacks Denise and she becomes suicidal, Thérèse forces Max to propose to Denise. Instead, Max falls obsessively in love with Thérèse, twisting sacrifice into tragedy.