LES MARIES DE L'AN DEUX
Nicolas wants to divorce Charlotte so he can marry a rich heiress in America. So he goes back to France, but the minute he sets foot in the country, he is whisked into the frenzied whirlwind of the Revolution. During his ramblings, he finally finds his wife, Charlotte. They immediately resume their old quarrels and end up getting a divorce amid mayhem.
Nicolas Philibert wants to divorce Charlotte so he can marry a rich heiress in America. So he goes back to France, but the minute he sets foot in the country, he is whisked into the frenzied whirlwind of the Revolution. During his ramblings, he finally finds his wife, Charlotte. They immediately resume their old quarrels and end up getting a divorce amid mayhem. An epic fresco pervaded with love and tenderness.