American Guerrilla in the Philippines
In this dramatic wartime adventure, Tyrone Power stars as Ensign Chuck Palmer, an American naval officer stranded in the Japanese-controlled Philippines after his ship is torpedoed.
During World War II, Ensign Chuck Palmer, an American naval officer, is stranded in the Japanese-controlled Philippines after his ship is torpedoed. Palmer gathers the other Americans stranded in the Philippines and devises a plan to help the Filipinos create a resistance movement against the Japanese. With rudimentary supplies, Palmer and his group build radio stations from scratch to monitor the movements of the Japanese forces. All the while, Palmer falls for Jeanne Martinez, the wife of a local war hero.