Les aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec
In 1912, Adèle Blanc-Sec, an intrepid young reporter, will go to any lengths to achieve her aims, including sailing to Egypt to tackle mummies. Meanwhile, in Paris a 136 million-year old pterodactyl egg has mysteriously hatched, and the bird subjects the city to a reign of terror from the skies. But nothing fazes Adèle Blanc-Sec, whose adventures reveal many more extraordinary surprises.