The Mystery of the Yellow Room
Following the attempted murder of Mathilde, daughter of renowned Professor Stangerson, Joseph Rouletabille, a young reporter, accompanied by photographer Sainclair, visits the Château du Glandier to try and shed some light on the mystery.