It is August 15th, and just like every year, Paul and his friends have a big picnic on Callot Island. But this year, the group finds themselves trapped by the high tide, and everyone disagrees over what to do. Tensions arise as the adults fight over who is responsible. Meanwhile, Paul, upset and caught between childhood and adulthood, becomes aware of his individuality as he drowns in his imagination.