Quelli dell'Intervallo
Tinelli, Nico, and their friends are at secondary school, and every day at recess they gather in front of the hall window. We follow the adventures of the group of classmates at the Alessandro Manzoni school, who use their school break to sort out problems with life and love, friends and foes, home, and homework.
Tinelli (the clumsy guy in love with Valentina), Nico (the joker), Secchia (the nerd), Valentina (the mean girl), Mafalda (the intelligent girl next door), Rocky (the tomboy), Smilzo (the sturdy), Dred (the rascal), and Spiffy (the principal’s son) are all classmates and go to the Alessandro Manzoni secondary school. Every day at recess they gather in front of the hallway window, and all sorts of events unfold. Unrequited love, jokes, homework, problems with teachers like in any other school. Everything takes place in front of a window, and there is no other action away from the hallway.