Kun by Agüero
"Kun by Agüero" tells the story of Sergio Agüero, starting from his humble origins to his sporting success, ending with his early retirement due to a heart arrhythmia. With never-before-seen footage and interviews with those who know him best, this intimate portrait reveals for the first time the conflictive relationship Sergio has with his father, and the most difficult decisions he had to face.
"Kun by Agüero" tells the story of Sergio Agüero, from his humble origins and his participation in competitions for the financial support of his family, to his consecration as a player. A sports legend, both in the Argentinian national team and in Manchester City, the club he crowned champion after a 44-year wait, he was forced to an early retirement due to a heart arrhythmia. The documentary delves into Aguero’s troubled relationship with his father and details the defining moments that shaped it. With never-before-seen archival footage and interviews with his family and those who knew him best, the documentary takes an intimate glimpse at the most important moments of his life and career, as well as the most difficult decisions he faced.
At only ten years old, Kun emerges as a prodigy player and soon takes over European football.
Sergio becomes a father but the relationship with his dad begins to fall when money comes into play.
Sergio continues to accumulate triumphs, but his relationship with his father is still strained.