The Lion King
Disney’s The Lion King, directed by Jon Favreau, journeys to the African savanna, where a future king overcomes betrayal and tragedy to assume his rightful place on Pride Rock. Through pioneering filmmaking techniques, The Lion King brings treasured characters to life in a whole new way.