Ligie
Ligie plunges into the subjectivity of Sarah, a young deaf woman who is about to hear for the first time, an experience that will transform her whole perception of the world.
From her train window, Sarah watches a man standing on an empty and strange platform. She hopes to see his face to no avail. Then, watching again and again through her microscope, she dives into the purple cells shaking on her hematology strip. These cells bring her to this train, her inner world, where she can hear. Because Sarah is deaf. But Sarah is about to have surgery. For the first time, she will be able to hear what the real world sounds like.