Maria: The Outlaw Legend
Maria de Déa, Lampião's companion and first woman in the Cangaço, is a fearless young woman who dares to have a voice in a group of outlaws. In a life of escapes and armed disputes, Maria faces a pregnancy and is subdued to the harshest law of the Cangaço: handing over her baby to be raised by someone else. She begins to live between life in the group and the hopeless desire to raise her daughter.
Before going down in history as Maria Bonita, the most important woman in the Cangaço, Maria de Déa was a fearless young woman who dared to have a voice at a time when violence prevailed and women were subjected to the will of men. Partner of famous cangaceiro leader Lampião, Maria was caught by surprise by a pregnancy and subjected to the harshest law of the Cangaço. Forced to hand over her daughter to be raised by someone else, she begins to live between her life outside the law and the impossible desire to raise her daughter. The last years of the Cangaço are narrated from the visceral perspective of the woman from the Cangaço who became a mother, and of the mother who became a legend. The project is based on Adriana Negreiros' book "Maria Bonita: Sex, Violence and Women in Cangaço."
Maria de Déa imposes herself on Lampião's gang's decisions and sees resistance from the cangaceiros.
Maria's fear is confirmed and she is removed from the gang. Silvério is close to finding Lampião.
Maria suffers from being separated from her daughter. Silvério discovers how to find them.
The group camps on a farm. Lampião and Maria are betrayed. Lurdes and Curió get dangerously close.
Maria and Lampião try to start their lives over, but they are too well-known to live anonymously.