The Eminence in Shadow
An eminence in shadow is a person who usually hides his or her abilities and remains a background figure, intervening in the story from the shadows. A certain boy trains to become such an eminence in shadow but then dies and is reborn in a different world as Cid Kagenou. He decides to enjoy the eminence in shadow possibilities of the other world. He leads his secret organization to defeat a dark cult that he himself had created in a fantasy, but it seems somehow that the dark cult really exists.
The youth is reborn as Cid Kagenou, and decides to enjoy the eminence in shadow possibilities of the other world. He works behind the scenes, just for fun, leading his secret organization Shadow Garden, to defeat a dark cult that he himself had created in a fantasy, but it seems that the dark cult really exists. The girls who are under his command worship Cid as Shadow, and Cid is able to become a real eminence in shadow without even realizing it.
On the way to the Kingdom of Oriana, Cid is also on a journey of self-discovery and reflection.
With Princess Rose’s hands tied, the Eminence in Shadow must move to free the captive himself.