Staying
In remote Mid Wales, a city woman finds a life-changing connection with a hill farmer working to keep his way of life. Against the backdrop of a traditional Radnorshire community, their brief encounter highlights a real truth: this existence faces great change under the pressures of the climate crisis, post-Brexit reforms, and an unforgiving economy.
In remote Mid Wales, a city woman forms a brief but profound connection with a hill farmer and the landscape his family has worked for generations. Set in Radnorshire, Staying / Aros Mae features real community members whose traditional way of life is under increasing external pressure: the climate crisis, major post-Brexit reforms, and an unforgiving UK economy. This brief encounter reveals what is at stake when a landscape and its people face great change.