Rothko - Hartung : Couleurs et cataclysmes
After World War II, painters Mark Rothko and Hans Hartung formed a quiet yet profound connection. This documentary uncovers their discreet friendship, which began in 1950 and fueled the creation of influential, metaphysical art. It reveals how Rothko's intense style inspired Hartung, who later paid tribute to his friend after his tragic death.