The Shards
In 1980s Los Angeles, aspiring writer Bret and his elite prep school circle navigate identity, desire and obsession as a magnetic new student arrives amid a serial killer’s reign of terror.
FX’s “The Shards” is a seductive drama series based on the acclaimed bestselling novel of the same name. Set against the vivid backdrop of 1980s Los Angeles, the series follows Bret, an aspiring writer and observant teenager at an elite prep school, and his glamorous social circle as they navigate identity, sex, jealousy, obsession and the dangers beneath American adolescence. Their privileged world of wealth, beauty, parties and excess begins to unravel with the arrival of Robert Mallory, a mysterious and magnetic new student whose appearance coincides with the terror of The Trawler, a serial killer targeting teenagers across the city.
A series of disturbing crimes coincides with the arrival of a strange new student.
Susan’s welcome party for Robert is overshadowed by a terrifying and violent incident.
A surprising Homecoming King and Queen are crowned as the Trawler’s killing spree continues.
Something turns rotten in the state of California, as blackmail plots reveal devastating secrets.