Chariots of Fire
Social pressure and personal turmoil beset two very different British athletes on their way to glory in the 1924 Paris Olympics.
Winner of four Academy Awards including Best Picture, this internationally acclaimed motion picture recounts the true story of two British sprinters vying for gold in the 1924 Paris Olympic Games. Harold Abrahams, a driven athlete of Jewish ancestry, runs to overcome prejudice and to achieve personal fame; his rival, Eric Liddell, a devout Scottish missionary, competes for the glory of God.