Chiara Lubich - L'amore Vince Tutto
On the centenary of the birth of the founder of the Focolare Movement, Chiara Lubich, this movie tells the story of the spiritual and human adventure of a young teacher from Trento, who during World War II, was called to build a better, more united world, becoming a convinced witness and advocate of universal brotherhood as a prerequisite for dialogue and peace among men.
On the centenary of the birth of the founder of the Focolare Movement, Chiara Lubich, this movie tells the story of the spiritual and human adventure of a young teacher from Trento, who during World War II, was called to build a better, more united world, becoming a convinced witness and advocate of universal brotherhood as a prerequisite for dialogue and peace among men. A charismatic figure who has chosen love as the compass of life, with her message of welcome towards her neighbor, without distinction of race, culture and religious belief, she has contributed to enhancing the role of women in the Church and in society by outlining a journey inspired by solidarity.