Nazi Death Camp: The Great Escape
The secret Nazi death camp at Sobibor was created solely for the mass extermination of Jews. But on the 14th October 1943, in one of the biggest and most successful prison revolts of WWII, the inmates fought back.
October 14th 2013 was the 70th anniversary of an event that shook the Nazi party to its core, when the Jewish prisoners at at Sobibor, a Nazi death camp in Poland staged a bloody break out. Through brutally honest dramatizations and compelling first hand testimony, travel back with some of the last remaining survivors to reveal their extraordinary stories of courage, desperation and determination.