Assembled: The Making of What If...?
Join the creative team responsible for Marvel Studios’ “What If…?” on a journey behind-the-scenes of the inventive animated series. Discover how the show’s unusual storylines were crafted, along with how the series’ unique animation style was achieved. And visit renowned actor Jeffrey Wright in the studio as he voices The Watcher, breathing new life into the iconic character from the Marvel comics.
Join the creative team responsible for Marvel Studios’ “What If…?” on an exclusive journey behind-the-scenes of the inventive and mind-bending animated series. Discover how the show’s look was influenced and inspired by classic art from the likes of Norman Rockwell. Witness how filmmaking techniques normally reserved for live-action were applied to animation in “What If…?” imbuing it with an impressive, cinematic quality. Go inside the writing process to learn how the series’ unusual stories were conceptualized and crafted. Spend time with renowned actor Jeffrey Wright in the recording studio as he lends his unique voice to The Watcher, breathing new life into the iconic character from the Marvel comics. This installment of ASSEMBLED is an enthralling, comprehensive study of the show that dares to ask, “What If…?”