Notorious
The remarkable life and death story of Christopher “The Notorious B.I.G.” Wallace – who, in just a few short years, rose from the streets of Brooklyn to become one of the most influential hip hop artists of all time.
NOTORIOUS charts the remarkable rise of Christopher “The Notorious B.I.G.” Wallace – who, in just a few short years, shot from the tough streets of Brooklyn to the heights of hip-hop legend. Peeling back his mythic image eleven years after his tragic death, NOTORIOUS reveals the tumultuous and all-too-brief journey of a blazingly talented, fiercely determined young man whose unforgettable rap stories of inner city street life, with their raw truth and vivid rhymes, became emblematic of a whole generation’s brutal reality and its dreams of escaping it for something bigger.