Pat XO
On April 18, 2012, Pat Summitt, college basketball's winningest coach, stunned the sports world by resigning from Tennessee. As news of her early-onset Alzheimer's spread, the coach and her son, Tyler, set out to beat this challenge as they had every other, with grace, humor and, most of all, each other. "Pat XO" tells the remarkable story of this incomparable coach as it has never been told before, straight from the people who knew her best.
Follow the remarkable story of Pat Summitt, the winningest coach in NCAA basketball history. This raw, authentic portrait takes the camera from the filmmaker’s hands and places it into those who know her best. With Tyler, Pat’s son, as the lead storyteller, fellow players, coaches and admirers, such as Peyton Manning and Kenny Chesney, provide their own insights into a woman who cared not only about winning, but about elevating her players and her university.