Pearl Islands: The Story of Bahrain's Natural Gems
The history of pearls, dating back to ancient times, captivated civilizations with their allure. Bahrain, renowned for the world's finest pearls, saw men brave the Arabian Gulf's dangers in search of these treasures. Free diving for elusive pearls, they brought fortune to Bahrain, crafting a legacy of luxury.